Dessa djur..

Red ut på Maxen idag, jag hoppades ju verkligen att jag inte skulle möta på några älgar. Men ja, direkt efter vi gått över vägen så ser jag 2 älgar som står och betar i Max och Riggos gamla sommarhage.. Max blev lite spänd men det gick bra att rida förbi. Red sen halva botniabanan, svängde av på en annan väg. Red på en äng där upp mot en väg nära mitt hus. Då hoppade det fram en flock med rådjur från några buskar, Max blev ganska så skrämd.
Skrittade tillbaka ut till botniabanan igen. Såklart så ska det ju stå en räv där på vägen. Jag höll typ på att vissla, ropa och göra massa ljud för att skrämma iväg den. Men den kollade inte ens på mig? Hahha jag blev lite smått iriterad då kan jag ju säga..  Efter en stunds väntan så sprang den iväg. Skrittade vidare till ridskolan och red en stund där på plan så han skulle kunna få slappna av eftersom han var spänd under hela ritten.
Skrittade sen tillbaka till solänget, jag blev inte ens förvånad att älgarna stod kvar på betet och åt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0