Ella bella!

Fick rida Ella på ridlektionen, var ett tag sen jag satt på den hästen. Så ibörjan hade jag glömt bort lite hur hon "fungerade" som. Hon kastade ganska mycket med huvudet när vi värmde upp i traven. Men Helen sa att jag bara skulle driva mer med skänklarna. Efter ett tag gick hon bättre och hon var ganska så stadig i formen.
Vi red en övning då vi rider in på medellinjen, sen vänder man antingen höger eller vänster. Rider in en båge mot medellinjen gör en volt och sen ut igen.
Det gick väl helt okej på den övningen, hon blev lite ostadig i vissa stunder men emot slutet så gick hon bra.
Sen så galopperade vi en långsida och la till en volt i båda varven. I höger varv gick det suuper super bra! Det har aldrig känt så bra då vi galopperat (okej, inte för att jag ridit henne så många gånger. Men endå!).
Hon bar verkligen upp sig själv och kastade inget med huvudet som hon gjorde förut. Vänster var hon något stelare i men i slutet innan vi saktade av så kändes hon nästan lika fin som i höger.
Sen när vi travade av hästarna så gjorde vi samma övning som ibörjan. Hon kändes riktigt hamonisk då, lugn och avslappnad och låg i formen.
Helen tyckte det såg super bra ut under hela ridpasset och hon tycker jag rider Ella riktigt bra. Sänt är riktigt kul att höra och Ella kändes verkligen super fin idag :) 
En fin bild på Ella. som ni ser så är det Pernilla som fotat den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0