Fina pånin!

Gick till Max runt ett, var väl framme kvart över. Hästarna hade precis fått mat när jag kom så då gjorde jag iordning hösäckarna och smorde Max dressyrträns medans jag väntade på att han skulle äta upp.
Vi kom iväg runt 3, red bort till vårat hus. När vi började närma oss huset så blev han lite spänd eftersom han aldrig har varit där och så. Men annars var han riktigt lugn och avsappnad under hela turen! Galoppen blev jag riktigt förvånad över. Han brukar ofta galoppera lugnt ibörjan och sen öka och öka tills jag knappt har någon riktigt bra kontroll över han. Men idag så bestämde jag mig verkligen att det skulle vara lugn galopp hela tiden. Gissa vad? Han galopperade samlat hela tiden och drog inget alls. När vi saktade av så sprang han heller inte i traven utan saktade av till lugn trav. Det var lite små kul :)
Men väl hemma hos mig så bad jag Rebecka filma och fota lite när jag red, bara för kul. Höll inte på så länge, kanske 10-20 minuter. Skrittade sen tillbaka hem igen.
Jag lägger upp en film eller kanske nå bilder senare ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0