Max

Planen var ledig så red där. Började att arbeta han i skritten på volter, skänkelvikningar efter spåret och lite halter. Gick rätt så bra, i höger var han riktigt fin i men i vänster varv så var han något stelare. Började sen trava fram, han kändes väldigt hård och stel i munnen. Men sen så red jag ju hur dåligt som helst med, satt som en hösäck, glappade hela tiden med tyglarna och nej usch. Så efter ett tag så bestämde jag mig verkligen att börja rida och koncentrera mig på min egna sits och hans form. Så jag red efter fyrkantspåret och la in 3 volter på varje långsida. Han blev hur fin som helst på en gång. Riktigt trevlig! Red så i båda varven.
Jobbade även i galopp på samma övning och han blir riktigt fin i galoppen med, super trevliga avsaktningar också. Inget springande, utan han saktade av till lugn trav.
Nöjde mig sen och travade av han i låg form.
Han var riktigt fin under det här passet när jag verkligen började rida :)

Kommentarer
Postat av: Ida

du måste ju alltid rida ordentligt :) annars blir han ju lat:P tänkt på tävlingen :D

2011-10-21 @ 18:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0