Max

Efter mötet så åka jag till Solänget. Kom dit och fyllde säckarna sen mockade jag Max box. Medans jag höll på att mocka så kom Josefine och Sara och besökte mig en stund :)
Gjorde iordning Max sen efter de åkt. Red dressyr på plan idag. Han var riktigt fin när vi värmde upp och när vi travade av. Super trevlig form och så var han väldigt lugn. Dock så förstördes hela ridpasset då det gick så himla fuktansvärt dåligt då vi red skänkelvikningar efter långsidorna. I skritt gick det ganska så bra, han var lite seg för skänkeln i vissa stunder. Men sen i traven gick det inte alls, antingen så sprang han bara rakt fram och lyssnade inget alls på skänkeln, eller så stannade han. Jag förstod verkligen inte vad jag gjorde för fel, antingen bromsade jag för mycket eller för lite. Jag hittade inget mellanting. Men ah jag slutade med att göra övningen i skritt igen innan jag travade av han.
Som sagt så var han sjukt fin under hela passet förutom just den övningen som jag envisades att göra. Men ja någon gång så ska det funka att göra den övningen! :)
Mockade sen resten av boxarna i stallet och sopade innan jag åkte hem.
bild från igår i mördarbacken ;) Mobilbilder FTW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0