Max på ridlektion

Det gick faktist helt okej att rida Max idag. Han har ju inte ridits så mycket i nya underlaget så det är ju lite nytt för han, även alla hästar runt omkring han. Så han var lite små tittig ibörjan men efter ett tag slappnade han av. Vi tränade på framdelsvändningar på en liten fyrkant. Galoppera lite efter långsidan några gånger i båda varven. Han blev rätt så pigg efter galoppen och sprang gärna på med stora kliv men när vi travade av hästarna så fick jag han i ganska så låg form och lugnt tempo. Han skötte sig helt okej endå :)

Nu kommer vi till den lite mer läskigare delen..
Lunkade på vägen till solänget, inga gatulyktor eller något så man såg ju inte så mkt. Jag kände hur Max typ spände sig och började gå fortare. Tänkte att jag kanske råkade snudda till med sporren eller nå.
Vi mötte en bil, sen när den kört förbi oss så stannade den. Fattade inte varför så jag fortsatte att kolla bak. Då såg jag där strålkastarna lyste. En fet stor älg tjur. Den hade gått efter oss på vägen?
Seriöst jag ska aldrig mer rida utanför solänget... Haha nej men,.LÄSKIGT endå att bli förföljd av en älg..

Kommentarer
Postat av: vicky ♥

SV; Tack! :)



Vet inte, orkade inte och det har blivit så tråkigt!

2011-10-07 @ 23:59:38
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Alltså oj! En älg?! UUUUUUUUHHHH ;o

2011-10-08 @ 00:22:24
Postat av: Viktoria

Alltså oj! En älg?! UUUUUUUUHHHH ;o

2011-10-08 @ 00:22:31
Postat av: Sara Lundgren

NÅGOT värre än när man blir för följd av räven ;o

2011-10-08 @ 01:45:46
URL: http://sarakunggren.blogg.se/
Postat av: maria

Hej fin blogg, allt bra ?



Kolla in i min blogg där hittar du en massa mode, citat och mycket mer!

See you, Love Maria

2011-10-08 @ 15:53:26
URL: http://xmariax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0