Max

Jag red på plan en stund med hackamoret. Han kändes faktist riktigt fin, väldigt låg i formen, lugn och lyssnade super bra på sätet! Jag tränade ganska mycket "lydnad"/övergångar/lösgjörande typ. Red först ibörjan på en 8-volt och ställde han åt båda hållen i skritt och trav. Sen så red jag på serpentiner, red en båge i olika gångarter. Testade även i slutet att galoppera från halt på bågarna. Det var han riktigt duktig på, han tog inte ett enda skritt steg innan galoppen. Sen var han även mycket lugnare idag när vi saktade av från galoppen, han brukar springa iväg i trav men nu saktade han av till normal arbetstrav de flesta gångerna :)
Men jag red inte så länge idag kanske ca 40 minuter eftersom jag var lite seg att komma ut på plan och skulle till ridskolan vid en viss tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0