Ramera ♥

Långt inägg, men det gick faktist riktigt bra idag så läs ni som orkar!

Vi började rida fram hästarna, Ramera kändes väldigt stel och stretade emot skänklarna. Vi började sen hoppa fram på "blomman" (se bild). Man måste göra väldigt små volter och det gick inte alls. Hon blev hur stark och pigg som helst och bara drog iväg efter hindrena. Gick inte att styra henne alls. Så jag gjorde övningen i trav istället. Gick något bättre, men jag var fortfarande inte riktigt nöjd. Gjorde övningen i både vänster och höger varv. Andra gången jag körde så testade jag att galoppera och det gick mycket bättre då.
Vi hoppade sen över  sockerbitarna i mitten av "blomman", har aldrig gjort det. Så var ganska så nervös innan hur hon skulle reagera på det. Men vi hoppade efter varandra så hon hade lite draghjälp. Och ja asså SHITTT vilket språng hon tog. Typ 2 meter upp i luften och 2 meter långt? Hah höll på att flyga ur sadeln. Hon hoppar ju stort när hon hoppar normalt och så nu dubbelt så stort än vad hon brukar. Haha små sött ;)
Vi hoppade sen en bana av hindrena från "blomman" och sen en kombination på båge. Det gick faktist ganska så bra att hoppa banan. Hon blev något stark på vissa hinder och sen oxern så kom hon lite för långt ut på sidan. Men jag hann korigera henne så hon inte sprang förbi.
Sen i slutet hoppade vi bara bågen en gång var. Helen höjde även upp hindret till kanske 80-90? Hoppade bågen två gånger då hon kom fel på oxern och hoppade världens språng så jag tappade stigbyglarna. HAh.
Men andra gången kändes hon riktigt fin! Hon hoppar verkligen super bra :) Lite stort bara, ibland..

Jag är faktist hel nöjd med ridlektionen, det har aldrig känt så bra att hoppa med henne. Det var riktigt riktigt kul idag!
Helen tyckte även att jag hoppade henne riktigt bra idag och typ hela ridgruppen tyckte det med. Man blir så himla glad av att höra sånt! :')

Blomman: (haha ja det ska se ut som en blomma, men mina paint skills är inte de bästa..)
Bild på hela banan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0