Riggo

Började med att rida Riggo idag på plan. Ida gav oss en övning: Skänkelvikning på långsidorna, halt vid A och C, 10 dm volter i varje hörn. Gjorde övningen i båda varven och i skritt och trav. Det gick mycket bättre att rida han idag. Hade lite mer kontroll över han och han gick i bättre form. Dock så blev han lite små stretig i vissa stunder. Men man lär sig otroligt mycket av att rida han. Eftersom gör jag fel så gör ju han det med, men om jag gör rätt hjälper så går han ju skit bra. (Inte lika bra som när Ida rider han,  men bättre än första gången jag red han) Galopperade inget idag eftersom vi höll på ganska länge med övningen och han hade även longerats innan.
Men ja det var faktist kul att rida han igen, men väldigt jobbigt! Blev helt slut i kroppen än fast jag bara red i kanske en halvtimme. Man måste rida så himla mycket med sätet och nästan inget med handen. Så man måste vara riktigt stark i magen. Sen måste jag även tänka på att alltid hålla om med benen, vilket jag lätt glömmer. Jag sitter gärna med benen typ rätt ut.. ÄNDRING PÅ DET SKA SKE! hah ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0