stallet hela dagen.

Blir ett långt inlägg för er som orkar läsa!
Men jag åkte till Max runt ett, gav hästarna lunch. Blev sen en barbacka tur på Max i det underbara vädret! Skrittade rakbanan sen så upp för en backe och tillbaka samma väg. Lunkade mest på hela vägen vilket var otroligt skönt! Mötte inga djur idag så det var ju ASUM!

Ida longerade sen Riggo och vi gick sen till ridplan och jag red då han. Lite nervös var jag innan, då han är så pass känslig och speciell att rida. Jobbade han i skritten på volter och sen red jag lite framdelsvändningar som gick sådär. Ibland blev det bakdelsvändning och ja jag vet inte? Men emot slutet så gick det bättre. Travade sen på volten, det gick faktist ganska så bra då. Man måste rida otroligt mycket med sätet och verkligen sätta sig ner och bromsa i varje steg.
Red sen serpentiner och gjorde avsaktningar på medellinjen. Det gick dock inge bra alls. Hah det blev typ för mycket för min hjärna. Eftersom man måste verkligen hålla reda på allt när man rider Riggo, sen måste man ju hålla reda på avsaktningarna, ställning och massa. Så han ökade väldigt mycket i traven och ja det kändes inte lika bra. Jag spände mig och blev lite små ofokuserad.
Travade sen av han, han kändes något bättre innan vi saktade av. Men ja han var fortfarande pigg.
bushästarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0