Chancy

Red av någon anledning Chancy idag istället? :o Hah Helen tyckte jag skulle få rida någon häst jag kunde arbeta med "riktigt" typ. Men ja det var ju inte helt fel det heller. Hon var väl hyffsat fin under hela lektionen.
Vänster galopp tyckte hon var lite svårt att jobba i. Både i form och även när vi red förvänd. Men höger var hon fin i. Vi red även samma övning idag som i måndas med skänkelvikningen. Hon var lite småseg för skänkeln ibland, men var man bestämd och sa åt henne att jobba så korsade hon benen fint.
Jag är väl rätt så nöjd med passet. Det är ju andra gången jag rider henne och hon är heller inte så genom arbetat i dressyren sa Helen med. 
Sen så hatar jag fortfarande hennes sadel, den är typ super liten och hel knasig ;o Haha jag tror jag har skämts bort lite i Max suuper sköna dressyr sadel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0