Dressyr träning för Gunilla.

Vi red inne i ridhuset och ibörjan så ville hon bara se hur jag rider som. Så jag började trava lite på volten och hon kollade min sits. Hon tyckte jag var väldigt följsam och mjuk och att jag hade ett bra skänkelläge. Det enda jag behövde tänka på var att försöka böja på armbågarna mer, speciellt vänstern då den lätt blir rak. Även att jag ska kolla framåt, jag lägger lätt huvudet åt sidan eller kollar innåt och då blir ju hela min överkropp sne.
Red även lite små volter i traven och red lite skänkelvikningar. Sen i galoppen så red jag lite förvänd galopp i båda varven på serpentiner.
Emot slutet så travade jag på en ganska så liten volt runt henne och gjorde lite mer avsaktningar.

Jag är väldigt nöjd med ridpasset, Max skötte sig riktigt bra och tyckte det nog var kul att få jobba lite :) Han hade även super trevlig form under nästan hela ridpasset.
Gunilla sa att det såg ut som att Max verkligen trivdes med mig på ryggen, att han var väldigt avslappnad och så. Det är ju en sak som är väldigt kul att få höra från andra :)
Gammal bild.
Eller ja gammal och gammal, den var ju inte tagen nyligen iallfall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0