Ella

Red Ella idag. Helen var borta så vi hade en annan ridlärare, vilket funkade helt bra också :) Vi började värma upp hästarna i skritt, trav och galopp. Jag började ställa lite för höga krav på henne ibörjan kände jag. Så hon började kasta med huvudet ganska så mycket i galoppen. Men sen när vi började på övningarna så hade hon en hyffsat bra form hela tiden och var väldigt lugn.
Vi red volter på mitten av kortsidan, sen red vi in mot medelinjen på långsidan och gjorde en volt sen ut på långsidan igen. Vi gjorde sedan samma sak fast vi la till skänkelvikningar när vi red in mot medellinjen.
Hon förstod inte så mycket vid skänkelvikningen men några steg flyttade hon.
Sen emot slutet så fick vi testa att rida skänkelvikning i galopp, dock så red jag inte det utan galopperade bara. Eftersom hon har nog svårt att kunna galoppera stadigt så känns det bara jobbigt att behöva ställa ännu högre krav på henne som hon inte klarar av.
Men ja jag är helt nöjd med ridpasset, när vi travade av så kändes hon väldigt fin. Sökte sig neråt och slappnade av. Johanna tyckte även jag red henne väldigt bra eftersom hon är väldigt svår och speciell :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0