Ella

Fick testa rida Ella idag, det var ganska så kul eftersom jag aldrig ridit henne förut. Vi hade dressyr i ridhuset och ja det gick väl helt okej? Ibörjan var jag dock lite nervös eftersom hon är ingen lätt häst utan man måste rida henne på ett speciellt sätt. Helen sa att jag skulle ha ganska så långa tyglar ibörjan när jag värmde upp så hon fick vänja sig. Annars börjar hon kasta med huvudet och massa. Efter ett tag så kortade jag upp tyglarna, hitta formen ibland men den var inte så super stadig.
Vi tränade lite skänkelvikningar först, gick ganska så bra i höger varv. Men det var ju lite svårt eftersom man kunde inte ta för mycket i tyglarna och man fick verkligen tänka på allt man gjorde.
Emot slutet så red vi på volterna och galopperade ett varv och saktade av till skritt ett varv osv. Det gick väl sådär, det var lite svårare att hitta formen i galoppen och hon blev väldigt skuttig. Men sista varvet i galopp så kändes hon riktigt fin! :)

Helen tyckte jag jobbade henne super bra, att jag hittade knapparna på henne nästan på en gång och så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0