Farväl

Åker snart till Max och rider. Tror jag tar en sväng i skogen barbacka eller nå. Har ju ridlektion sen ikväll, över 2 veckor sen jag red Ramera ;o
Asså åh, jag vet fortfarande inte hur jag ska göra som i tävlingsgruppen. Visst jag gillar ju att rida Ramera men hon är så himla svår på något sett. Lixom man kan knappt arbeta henne i galoppen alls? Det känns ju lite jobbigt att hålla på att försöka "bygga" upp henne. För när jag bytte från Durum så ville jag ha en ganska "enkel" häst att rida och tävla eftersom jag fick typ halvt utbilda Durum och jobba med han hur mycket som helst för att han skulle kunna gå hyffsat stadigt. Visst det var ju kul att se framstegen vi gjorde men jag känner inte riktigt att jag har ork att göra om samma sak igen fast med Ramera. För det är ju tävlingsgruppen jag rider i och jag vill ju utvecklas inom tävlingen. Men det är ju lite svårt när Ramera knappt kan jobba i en stadig form i alla gångarter.

Uppdaterar kanske ikväll efter ridningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0