Max

Åkte till Max runt fem, det spö regnade så jag borstade lite extra på han idag. Höll på i kanske en timme och borstade, haha jag borstade nog med alla borstar som fanns i stallet ;'o
Flätade även manen och svansen och gosade lite extra.
Satt på han benskydden och tänkte vänta tills regnet slutade, men asså ja det höll ju på hur länge som helst. Någon gång efter sex så duggade det endast lite så då gick jag ut med han och jobbade han lite från marken. Ifall det skulle börja regna igen så var det ju bara att gå in.
Gjorde lite övningar som vi gjorde på ridskolan. Backa, korsa bakbenen, inkallning och "följa john". Han var faktist riktigt duktig på alla dessa övningar.
Efter en stund så började det regna igen och då gick jag in igen. Stod och pysslade lite med han bara. Sen efter kanske 10 minuter så slutade det. Då bestämde jag mig för att skritta barbacka en stund runt travbanan. Red runt en sväng på inre banan sen så arbetade jag han lite i skritten på stallbacken. Han var duktig :)
Höll bara på i ca 20 minuter. Gick sen in och fodrade hästarna och gick över till ridskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0