Max

Började rida fram Max runt fyra på ridplan, han kändes väldigt seg och stel. Efter ett tag så kom Ida och då hjälpte hon mig lite, då kändes det lite bättre. Dock så var han fortfarande väldigt seg. Efter att jag galopperat så blev han lite piggare och formen hade blivit mycket bättre. Tränade sen lite på mellan skritt, och ökad trav, tror jag Gick rätt så bra sista gångerna, men ja det är då skumpigt i traven. Hahha han tar så himla långa steg!
Efter det så red jag igenom båda programmen, det kändes mycket bättre idag. Han höll nästan formen under hela programmet och övergångarna gick mycket bättre. Det gick även bättre vid avsaktningarna från galoppen, visst han rusar ju fortfarande iväg men jag fick kontroll snabbare.
Ida tyckte det även såg mycket bättre ut i dag när jag red programerna idag. Får hoppas att han är lika fin på söndag! :)

Förresten så var det naken chock i stallet idag. (Nöjd Björn? ;) om du nu läser detta)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0