Bästa hästen ♥

Red dressyr på ridskolans uteplan. Värmde upp i skritt och trav med lite skänkelvikningar längst fyrkantspåret. Jobbade han sen i trav och galopp på en volt, ökade och minskade volten. Traven var han duktig, galoppen lite sisådär. Höger gick bra men vänster är fortfarande så svår då jag aldrig får stöd på yttertygel så han glider bara utåt. Innan jag travade av honom så red jag en övning i trav. (Se bild) La även in några ökningar på "halvt igenom" och jiisses vad bra han gick! Red även utan stigbyglar för att verkligen komma ner i sadeln och han var så otroligt fin! Blev inte alls springig och jag fick ett super bra stöd i handen. Ökningarna var super och ja gud så bra det kändes! Det tar ju en stund innan han kommer igång eftersom han är gammal och rätt så stel men när han väl kommer igång så går han som världens dressyrstjärna!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tycker det såg superfint ut det lilla jag såg! :)

2012-04-29 @ 16:40:46
Postat av: ester

nej men oj tack :o Jag vet inte riktigt hur det såg ut men det kändes iallfall bra :)

2012-04-29 @ 19:40:22
URL: http://esterolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0