Hjärtklappning när man rider=inte braa.

Denna ridtur var ju lite, öhm, vad ska man säga, konstig. Hade tänkt att rida mot svedje men det blev ju lite ändrade planeer. Där man svänger upp mot hoppstigen så stod det en parkerad bil där. Jag tänkte väl inte så mycket på det. Började närma mig bilen, då öppnar någon bildörren. Men ingen går ut? Jag fick lite smått panik så vände om och red bort mot någon industri grej och kom ut på hägges rundan. Tog en galopp där i snön, haha skit kul. Dock var jag hela tiden rädd för att bilen skulle komma efter oss.. Red sen tillbaka på asfalten till rakbanorna där jag travade av han. Han var faktist riktigt duktig. Han brukar ofta bara dra iväg i trav. Men efter att ha ställt igenom han extra mycket i båda varven och flyttat lite så slappnade av och gick i låg form.
Men ja denna bil..? Jag hade säkert kunnat rida förbi den om det inte var nerförs backe. Lixom jag kunde ju endast skritta förbi och det är ju lite konstigt att man öppnar dörren men inte kliver ut? Hade personen kanske velat kissa/röka vad som helst. Varför ska den då kliva ut när jag precis ska rida förbi där? Istället för 5 minuter tidigare då den stod där? Hm, ja jag blev rädd. Feg som jag är, men det kändes verkligen inte bra att gå förbi där...
Lixom varför parkera ute vid skogen och bara sitta där i bilen och vänta tills någon går förbi för att då kunna öppna bildörren.. Haha..
Max var iallfall duktig! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0