Max Factor

Igår:
Red i ridhuset eftersom det var så himla kallt. Men jag jobbade med lite skänkelvikningar i trav och la in små volter i hörnen. Sen i galoppen jobbade jag längst fyrkantspåret, ställde in och ut och la även in lite volter. Han var faktist riktigt fin i galoppen och i avsaktningarna, sprang knappt iväg.
Travade sen av han, som vanligt så blir han ju lite extra pigg och eftersom jag hade hackamoret så blev han rätt så framtung och stark. Men ja det gick bra.
Idag:
Red ut mot mig. Red på vägen ovanför, galopperade en sträcka. Han var så himla fin. I vanliga fall behöver jag oftast sitta och bromsa han hela tiden för att han inte ska öka. Men idag kunde jag nästan bara åka med, gick i bra form och var riktigt lugn. Red sen ner vid några hagar och red tillbaka mot solänget i trav. Han blev ganska pigg och stark men efter några halter så lugnade han ner sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0