Rigoletto

Idag så bytte Ida och jag hästar eftersom jag troligtvist ska börja hjälpa henne med Riggo lite nu när Max åker. Vi red en kort sväng runt över ridskolan och sen på plan en stund. Asså det gick väl sådär. Han är ju inte precis lättriden och har otroligt mycket energi. Sen hans steg är ju sjukt, förstår inte hur någon kan sitta ner i hans trav :o
Hah men ah, han blev lite pigg i traven vissa stunder och galoppen gick inte så bra. Han är så svår för han blir så pigg och man kan knappt hålla han i munnen utan att han går bakom hand så man kan endast bromsa med sätet och jag är inte precis så stark så det gick ju lite, eh dåligt. Men ah, det tar ju ett tag innan jag lär mig.
Mockade även Max box och gick och betade med han en stund på en liten gräsplätt!
Finaste hästen..♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0