Rigoletto.

Fick rida Riggo en stund idag. Ida red ibörjan och värmde upp, jag red sen lite i skritt och trav för att komma igång själv då det var länge sen jag red han. Ibörjan gick det inget vidare, han gick bara iväg och jag hittade aldrig något bra stöd. Men efter ett tag gick det bättre och bättre. Tillslut i traven kom jag ner i sadeln och satt faktiskt ner, haha galet jobbigt då han har så stort steg. Men det gick mycket bättre för det blev lättare att bromsa med sätet. Red lite övergångar och körde sen en ökning i slutet och WOW säger jag bara. Var typ det roligaste jag varit med om. Nej men ah, detta pass var nog det bästa någonsin då jag ridit honom. Visst är han fortfarande vääldigt svår, man måste rida så mycket med skänkel och sätet och knappt något med handen. Men ah, ett roligt pass men jobbigt som bara den. Red inte speciellt länge men blev sjukt trött i kroppen ändå. Hah.

fin hest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0