Vi tar tillbaka våra ungdomsår Alla våra ungdomssår

Det är frost på marken. Första frosten i år. Minus tre grader och klockan är 07:44. Busschaffisen spelar Foreigners "I Want to Know What Love Is", tänker att det var ett medvetet val och att han är lika hjärtekrossad och sorglig som mig. Allt vi gör är medvetna val. Mmm. Jag är inne i den skolan nu (Skojar. kommer alltid tro att alla val vi gör styrs av en övermakt). Amason har förövrigt gjort en fantastisk cover på den låten. Är det ett sammanträffande att Jonathan Johansson sjunger samma mening om och om igen i sin bästaste låt "Tinning mot tinning"? Alla vill veta. Om kärleken finns. Jag vill bara veta om det finns en chans. Vill ta tillbaka min ungdom. Som om jag någonsin ville ha den tillbaka. Men allt är nog bättre än det här. Det är inte meningen att låta dyster. Men det har regnat konstant i 34 dagar känns det som och jag lider nöd på allt som kallas närhet. 
Besökte Norge och min bror i helgen. Det var fint. Men kallt. Påvägen dit besökte jag Palmhuset i Göteborg. Fick massa påfyllning av energi. Behöver lite extra såhär i oktobermörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0