Winter solstice

En tråkig, grå, regnig måndag bestämde jag mig för att åka till Åre. Samma torsdag satt jag och Anso på tåget upp till snön, skogen, vintern, ljuset. Det är något alldeles speciellt med Norrland. Vissa dagar låg kylan på minus tjugosex grader. Det stoppade inte oss från att åka snowboard. Träffade Lina som tillfälligt är bosatt i Åre. Det var så fint och roligt att hänga med henne i backen. Tanken slog mig, inte bara en gång, varför flyttar jag inte hit? Jag kunde knappt koncentrera mig på att åka snowboard för utsikten var så fruktansvärt vacker. Det går inte att beskriva. Hoppade motvilligt på nattåget tillbaka till Jönköping på söndagen. Jag ska återvända till Åre. Nån gång. När tiden är inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0