Markarbete.

Jobbade Max från marken idag, kändes bara kul med lite omväxling. Det gick faktist bra, han är riktigt uppmärksam och har nästan alltid fokus på mig. Tränade först med grimskaft, flytta bakdel, backa, inkallning, men typ grunderna i NH. Sen så släppte jag lös han och så körde vi lite "följa john". Haha det tyckte han var skit kul och sprang efter mig som en hund och så bockade han lite här och där. Men han stannade så fort jag stannade och började gå när jag började gå.
Jobbade även med lite inkallningar, jag gick en bra bit ifrån han och så ropade jag på han och sprang bakåt. Då kom han rusande i galopp fram till mig med öronen spetsade till max! Hah så himla söt :)
Emot slutet fångade jag in han igen och lät han trava på en volt run mig, böt varv ganska ofta. Ibörjan fattade han inte riktigt vad han skulle göra utan sprang bara in till mig men sen emot slutet så slappnade han av och sökte sig neråt och fick faktist i bra form i några sekunder.
Men ja han tyckte nog det var kul att jobba lite från marken, ska försöka göra det lite oftare!
En aning konstig skärpa på bilden, men söt är han!

Kommentarer
Postat av: Ida

hej gjort det ganska mycket med honom förut men jag har ju bara gjort så som jag tycker fungerar bra. men hon som hade honom innan körde nh med honom har jag för mig. men passa dig när du springer med honom för ibland tycker jag det är lite för kul och vill börja leka lite väl mycket:P

2011-12-07 @ 21:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0