Milan

Hahha asså denna ridlektion fick mig verkligen att skratta lite lätt. Red Milan, en rätt så ny ponny som är ganska ung runt 5 eller nå. Det gick inge vidare bra alls, han var precis som en unghäst ska vara!
Vi hade hoppning idag, visst hoppade han super fint. Men vägarna, och ridningen i stort sett annars var han ju inte i den bästa formen..heh. Han typ la sig i svängarna, stack iväg ett antal gånger, bockade lite här och där, ville inte gå fram ibland, svängde typ omhoppnings svängar. Trots allt detta bus så hoppade han faktist förvånandsvärt bra. Jag tror han inte stannade på ett enda hinder även fast han tog så snäva svängar.
Han hade väldigt bra tempo mot hindrena och fick till rätt så bra språng. Haha han var så söt så jag typ små log under hela lektionen fast han var otroligt jobbig i vissa stunder. Dock så var hans sadel helt miini liten, gick knappt att sitta i den. Sen så är han så fet så sadeln snurrar runt, så man måste typ hela tiden korrigera sadelns läge så den inte hamnar på sidan.
Men Helen tyckte jag red han bra, lixom man kan inte förvänta sig så mycket mer av han eftersom han är så ung och outbildad. Men hon sa att han tyckte nog det var kul, så såg det ut iallfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0