Dag 2 – Min största rädsla inom ridsporten.

Jag är lite hopprädd, asså när det blir typ runt 1 meter. Men annars är jag väl mest rädd för att hästen jag rider skulle skadas på något sätt. Men det är inte så att jag är rädd hela tiden då jag rider. Känner man så då är det ju lixom ingen vits att fortsätta rida?
Men a, jag är inte rädd för att ramla av eller något sånt. Har gjort det allt för många gånger så.. Man kan ju säga att jag är van. Dock så har jag aldrig gjort illa mig när jag ramlat av? ;o
Jag har börjat gråta en gång när jag ramlade av Hassan då jag red barbacka. Han hade någon period då han bockade och snurrade runt i galoppen. Så jag ramlade typ av tre gånger under en lektion innan jag gav upp och bytte till sadel. Då sista gången jag åkte ner i marken så började jag gråta för att jag var så himla less, haha.
Men ja det är lite smått galet endå med tanke på hur många gånger jag ramlat av och att jag aldrig gjort illa mig.
Men ja det måste väl vara guds beskydd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0