Jobbiiiigt att jobba!

Red dressyr för Ida, började värma upp han sen red jag bara på en volt framför henne. Emot slutet red vi lite mellantrav snett igenom. Lite jobbigt att hålla formen, driva plus att kunna sitta i sadeln utan att studsa som en gummiboll. Även avsaktningarna från galopp var redigt jobbigt. Min mage höll på att dö där ett tag. Sen så mådde jag typ illa nästan hela passet, hade fikat två mackor + en kladdkake bit och 2 rader choklad innan jag åkte till stallet. Kanske inte är det bästa? Ont i magen fick jag iallfall.
Men han kändes faktist riktigt fin i formen, det var bara i vissa stunder som han krånglade till det och kastade med huvudet eller drog tyglarna ur händerna på mig när han blev trött.
Men ja passet var väldigt jobbigt för både mig och han då nog båda har blivit lite lata eftersom vi vilat i en vecka ;)

Haha sen så skulle jag ju duscha av han. Det var massa hål i slangen så en liten stråle sprutade upp i mitt ansikte hela tiden. Försökte få bort det, med då vred jag så munstycket sprutade rakt upp i ansiktet på mig sen ner på kläderna. Man kan nog säga att jag blev ganska så blöt...
Känner mig inte alls förberedd på dressyrtävlingen, vi har knappt hunnit träna.
Får hoppas det känns bra på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0