Max

Red ut i regnet barbacka bort till ridskolan och red där ute på lilla plan. Började jobba med lite hörnpasseringar. Så han är ställd i varje hörn. Så gjorde en 10 m volt i varje hörn, i höger gick det bra. Vänster gick det också rätt så bra, i vissa stunder blev det att han stretade emot men annars var han sjukt fin! Formade sig super bra och höll formen under hela övningen. Gjorde sen samma övning i trav, lika fin där. Super mjuk och fin, formade sig verkligen runt min innerskänkel och var inte alls springig. Gjorde sen lite framdelsvändningar på en mindre fyrkant i skritt, han blev lite seg för skänkeln ett tag men emot slutet gick det bättre. Avslutade sen med att trava på storvolten i båda varven, han sökte sig neråt och var hur fiin som helst!
Blev ingen galopp idag eftersom jag både satt barbacka, sen är det så krångligt för oss båda med avsaktningarna. Det blir bara att jag bromsar med tyglarna och han saktar av till spring trav och det går inte att lugna ner han efter det.
Men snart så måste vi endå ta itu med dessa avsaktningar! Det gäller mest bara ifrån mig att jag rider och bromsar med sätet allt vad jag kan. Men det blir som att jag tänker för mycket på själva avsaktningen och spänner mig så då går det inte att bromsa. Men ja, vi får ta en sak i taget! :)
Har förresten inte lagt ut någon bild på då han blivit rakad, men såhär ser han uut! Ingen isbjörns päls längre ;)
Och ja jag ursäktar mig för den kassa mobil bilden, men han är söt endå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0