Max

Började värma upp, red lite serpentiner i trav och gjorde lite övergångar till skritt och halt. Sen började jag galoppera i höger varv på en volt. Ökade och minskade galoppen för att han ska komma igång. Han var riktigt fin i formen och lyssnade super när jag drev på och när jag minskade. Saktade sen av efter några varv och förvånat nog så saktade han av till lugn trav. Tog en skrittpaus och galopperade sen i vänster varv. Det gick dock lite sämre. Han är mycket svårare att ställa och forma i galoppen. Sen att sakta av till trav tog ju en stund. Han tycker det är riktigt jobbigt att sakta av till lugn trav så han gör ju allt för att slippa det. Så han bara sprang på i ökad trav varenda gång jag försökte sakta av. Även fast jag samlade han så mycket jag nästan kunde så sprang han endå.
Men tillslut så gav jag mig när han saktade av till en ganska så lugn trav, inte helt lugn. Men jag hade fortfarande kontroll.
Hade tänkt att rida igenom programmen men kände att det inte skulle bli bättre då han blev ganska så trött av galoppen. Så jag travade av han och skrittade sen hem.
Han blev ganska så svettig fast jag inte red så super länge. Men jag duschade iallfall av han. Tog in Riggo och Allan och åkte sen tillbaka till ridskolan som stallvärdinna.
Kommer ju inte rida han på resten av veckan så hoppas att Ida orkar longera han någon dag så han inte står. Annars lär han bli lite överpigg. Han blir typ det när han bara står två dagar, så en hel vecka lär det ju vara mycket energi i han :'d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0