Så himla glaaad!

Vi hade hoppning idag, började värma upp. Red ju Ramera såklart! ;)
Jag tänkte inte så mycket på formen ibörjan utan försökte bara ha ett bra tempo. Travade på storvolten efter ett tag. Hon gick faktist i riktigt fin form då i vissa stunder, utan några hjälptyglar. Man känner verkligen att hon börjar bära upp sig mer själv efter varje vecka.
Vi började sen hoppa fram på ett räcke i både trav och galopp. Vi hoppade sen ett räcke och en oxer efter, trav på räcket och sen landa i galopp och över oxern. Det var det enda vi gjorde sen på hela lektionen, samma hinder men Johanna höjde ca 10 cm efter varje språng. Till slut så låg oxern på kanske 1 meter. 90 gick klockrent, 1m så blev jag lite nervös för jag brukar inte hoppa så högt så Ramera blev ju också då osäker så hon sprang förbi hindret. Som ni säkert vet så är ju Ramera blind på ena ögat så hon behöver ju allt stöd hon kan få när hon ska hoppa. Så jag bestämde mig verkligen sen sista gången att nu skulle vi hoppa över hindret. Det gick super, fy vad kul det kändes! :D
Johanna tyckte jag red henne super och att jag verkligen följde med bra över hindrena då hon tar väldigt stora språng. Hon hoppar säkert 20 cm över hindrena, så det är ju väldigt svårt att sitta bra över. Men hon tyckte jag följde med riktigt bra och att Ramera såg ut att trivas och tycka det var kul.
Assåå åh jag är så himla glaad, det var helt galet kul! :') Denna lektion lyfte nog både mitt och Rameras självförtroende stort!
Fiiin hesten ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0