Sista dagen på praoeeen.

Gjorde det vanliga på morgonen som fodra, släppa ut hästarna, mocka, sopa, fylla på vatten i hinkarna. Vi körde även Nisse idag med. Jag fick köra nästan hela tiden, så det var riktigt kul :) Körde intervaller ovanför ridskolan och ja det går fort!
Efter det så åt vi lunch sen så gjorde jag hö-säckar. Björn och hans pappa kom till stallet från Moliden med några hästar och körde de på banan. Vi kollade ett tag sen gick vi upp till fika rummet och satt där ett tag.
Gick sen ner och jag tog då in Max och så red jag han på plan. Skrittade och travade endast eftersom jag verkligen ville hitta formen och sånt bra. Ibörjar stretade han emot väldigt mycket i vänster varv som vanligt, men efter en stund så mjuknade han och gav efter.
Red mest på böjda spår ibörjan sen red jag även lite skänkelvikningar. Slutade med att rida på en lite mindre volt och gjorde övergångar från skritt till trav. Det tyckte han var riktigt jobbigt och ville gärna glida ut ifrån volten och även så blev han väldigt tjurig för att komma fram i trav igen. Men när det kändes bra så travade jag av han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0