Hoppning för första gången på längee.

Hade hoppning idag på Ramera. Det var faktist någon vecka sen sist jag red hon :o Men ja, jag tyckte det inte alls gick bra idag, verkligen inte bra. Jag frös super mycket ibörjan så jag satt och spände mig hela tiden och då gjorde hon det med. Sen i vissa stunder blev jag även lite för hård i handen, Ramera är en sån häst som man verkligen inte kan vara hård i handen med. Utan man måste nästan rida med lite glapp, för så fort man tar tyglarna "riktigt" så kastar hon bara upp huvudet. Då försöker jag driva på henne och samtidigt fånga upp energin med sätet, men det gåår inte. Hon är så himla komplicerad att rida. Det är bara i vissa stunder som det känns riktigt riktigt bra. Men ja, vi hoppade fram lite på två kombinationer, gick väl helt okej. Hon kan knappt hålla galoppen och hon var väldigt vinglig. Men det förstår jag, lixom hur lätt är det att hoppa när det är mörkt ute plus med bara ett öga?
På slutet hoppade vi även en liten bana på kanske 60 cm, gick ju sådär. Hon kändes iallfall rätt så fin i slutet när jag travade av henne. Då sökte hon sig neråt och slappnade av, tror det berodde på att jag hade blivit varm och själv slappnade av.
Men ja Helen tyckte det såg jätte bra ut och att jag jobbade henne super bra hela tiden. Tyckte dock inte riktigt det samma men ja, det var ju ett tag sen sist. Får även försöka att inte kräva för mycket av henne känns det som. Eller jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Lina Berglund Noréus

sv; haha jo fast jag fick den billigare :D

2011-09-02 @ 14:56:17
URL: http://linabeerglundnoreeus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0