Max

Då jag endast hade 3 timmar i stallet så fick jag stressa igenom allt, även ridningen. Blev bara typ 40 min idag och det gick inte speciellt bra heller. Blev så förbannat arg på mig själv för jag red så dåligt. Satt som nån äcklig gris på och red som en rabies apa. Haha nej men seriöst usch vad fult jag red. Tog en liten paus för att lugna ner mig själv och började sen om igen. Tänkte verkligen igenom hur jag satt, böjda armbågar in mot kroppen, höjd hand, rak i ryggen, spänn magen, håll om med benen, ner med hälarna, upp med huvudet och kontakt med tyglarna. Och vet ni, han gick såå mycket bättre. Visst var det fortfarande lite svårt i vänster då jag som sagt aldrig får något stöd. Men ah, att sitsen kan påverka så mycket är sjukt och något man verkligen borde tänka på ofta!
Men är fortfarande inte helt nöjd med passet för att jag verkligen inte red bra första 20 minuterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0