Max

Igår:
Red barbacka på rakbanorna, tänkte bara skritta en stund. Men icke ville hesten det, han började fjanta sig för en travare som sprang förbi han några gånger. Första gången brydde han sig inte men sen andra då började han snurra runt och ville springa efter. Hah han blev en aning galen så jag hoppade av och ledde tillbaka honom till stallet. Kändes säkrast så då min balans inte går att lita på ;) Men tränade mycket på halter på tillbaka vägen och han var super duktig och lyssnade jätte bra på mitt kroppssprpåk. Det räkte bara med att jag behövde blåsa upp mig lite så gjorde han halt bakom mig.
Idag:
Red botniabanan och en bit upp mot vittsjö och sen botnia tillbaka. Blev mycket galopparbete idag bara för att han skulle få göra av sig med lite energi. Skrittade fram i 10-20 min innan jag började värma upp i trav. Galopperade sen på botnia banan. Stod upp i fältsits och lät han rulla på i ett lugnt tempo. Sen backen upp mot vittsjö lät jag han gasa på och det tyckte han var kul som alltid! ;) Tillbaka vägen gick dock sämre.. han blev bara jätte stark och pigg och drog iväg hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0