Max

Var förberedd på det värsta eftersom han stått sen i fredags. Men han var faktiskt riktigt riktigt lugn! Red botniabanan, upp mot vittsjö, sen rakbanorna tillbaka. Red fram i skritt ett bra tag och tränade mycket på halter och halvhalter så han lyssnade på mig. Sen när jag började trava fram var han hur lugn som helst, sökte sig neråt och stressade inte alls iväg. I galoppen blev han något piggare men han gick fortfarande att kontrollera bra, släppte sen iväg han lite upp mot vittsjö bara för att göra av med lite energi. När jag sedan travade av han hemåt var han något piggare som han alltid blir. Men så fort han började öka gjorde jag halt och började om igen och tillslut gick han lika lugnt som han gjort i början! Blev dock lite passiv där ett tag innan jag skulle sakta av så då fick jag börja om allt igen för att kunna sakta av och han fortfarande behåller formen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0