Max

Fortsatte arbeta på plan idag då det inte gick så bra igår. Värmde upp på lite bågar och volter, han var otroligt fin! Började sen jobba i galoppen på en stor volt och la in lite mindre volter i den. Han arbetade super braa! Tog sen en paus och skulle sen börja jobba i galoppen i vänster varv. Men det gick inte alls. Hade ingen kontakt alls på yttertygel så hela ytterbogen bara drogs utåt på volten. Sen slängde han bara upp huvudet och tryckte ner ryggen. Nej usch det gick inte alls bra i vänster varv han bara spände sig...
Avslutade sen med lite skritt arbete innan jag travade av han.
Tråkigt att just vänster galoppen sabbade hela ridlektionen. Blev så sur på mig själv att jag inte kan rida likadant i båda varven. Har jätte svårt för vänster varv, blir lätt att jag fastnar i innertygeln och yttertygeln bara glappar löst..
Något som behöver jobbas upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0