My Heart

Ridlektionen gick faktist mycket bättre än vad jag förväntade mig. Trodde han bara skulle springa och vara dryg. Men han gick faktist rätt så fint i stort sett hela lektionen. Vi jobbade mycket med avsaktningar i både skritt, trav och galopp sen gjorde vi en övning med lite enkla byten i galopp, vilket han har väldigt "svårt" för. Han kan ju sakta av till skritt från galopp, men han springer gärna iväg i trav och skiter fullständigt i mig. Ibörjan trodde jag det verkligen inte alls skulle gå. Men efter några gånger gick det bättre och bättre och han saktade till och med av till halt vissa gånger :o Men det krävdes ju otroligt mycket av mig som ryttare att driva med benen och bromsa med magen så man blev helt slut. Hah men ja avsaktningar från galopp är något vi verkligen måste nöta in!
Men han var duktig endå bus ponnyn! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0