Lördagens ridpass

Red lite dressyr på björkbanan todai. Uppvärmingen och när jag skulle trava av han gick rakt åt skogen. Han var helt ofokuserad, kollade på allt runt omkring han, sköt in och ut bogen och rumpan över allt, ville jag till vänster skulle han till höger. Nej asså det gick inge bra.
Men de 20-30 minuterna vi jobbade så var han otrooligt mjuk och följsam. Red först bara på en 8-volt ibörjan och sen lite serpentiner i både trav och galopp. Han var riktigt duktig! :) Men ja, han var ju lite krånglig innan och efter det..
Sen red jag på hackamoret och han blir så otroligt framtung ibland så det ger en effekt att jag blir väldigt hård i handen och frammåtlutad. Vilket gör att han gärna springer då jag inte har så mycket kropp att bromsa med. Hm men ah, vi får ta nya tag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Sv: Okej :)

2012-03-12 @ 18:38:18
URL: http://misslotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0