Vem drömmer du om?

 (från en fin klassfest, Sara som är fotograf)
Jag drömmer om långa nätter i en trång lägenhet. Svarta lungor på en balkong i Paris.
Vit hud på ett gammalt trägolv. En svart strypande polotröja. Kyliga höstkvällar.
Jag drömmer om att dela den värld som existerar under mina fötter men också i mitt huvud.
Kaffekoppar som aldrig tar slut och skrynkliga lakan som luktar vår.
Trassligt hår och nyckelben. Fingrar på ett piano, armar runt en kropp.
Fotografier, dikter, målningar och drömfångare - allt ska täcka våra väggar.
Själar ska bli en och själar ska bli fria. Tårar på kinderna när mörkret faller.
Tid ska inte existera. Konflikter ska raderas. Sjömanskostymer ska strykas.
Kanske ska vi fastna. Kanske ska vi fly. Kanske ska vi falla.
Vi släpper åtminstone inte varandras händer.
Tåget åker vidare och vi hittar en ny stad. En ny början. En oändlig resa. 

Kommentarer
Postat av: rebeckasofia.blogg.se

du skriver så himla vackra texter

2015-04-04 @ 21:39:17
URL: http://rebeckasofia.blogg.se/
Postat av: rebeckasofia.blogg.se

du skriver så himla vackra texter

Svar: Men åh tack fina du!
esterolsson.blogg.se

2015-04-04 @ 21:39:18
URL: http://rebeckasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0