Tvåtusenfemton

 Sceniska var så himla roligt. Jag saknar att stå på scen och sjunga. Saknar nervositeten. Saknar energin som det gav. Finns inget som ger samma känsla.
Alla timmar i backen. Glida omkring på en snowboard i nyfallen pudersnö. Dröm. Finns inget härligare.
Alla dessa studentfester. Så himla roliga. Livet var fantastiskt.
Veronica Maggio på brännbollsyran var det vackraste jag sett. Så äkta och hjärtskärande. Får fortfarande andnöd när jag tänker tillbaka på det.
En varm sommardag begav vi oss ut till havs. Det var vackert och mysigt. Gillar havet.
Episka konserten med Thomas Stenström. Fantastisk människa. Fantastisk konsert. Jag gick därifrån på skakande ben.
Picknick i parken. Picknick i hamnen. Picknick i kvällssol.
Urkult var helt klart årets höjdpunkt. Jag orkar inte ens förklara. Bästa någonsin. Finns ingen bättre plats eller människor.
Jonathan Johansson fick jag se live också. Det var på tiden. Konserten var precis som jag förutspått. Konstig och jag älskar det.
Jönköping börjar få ett grepp om mitt hjärta. Det tar tid. Men jag är sjukt stolt över att jag vågade flytta, vågade satsa. Sen om det är rätt? Det vet jag fortfarande inte. Livet är inte som det var förrut men det är väl meningen. Förändringar är bra. Förändringar behöver vi alla. Precis som ett nytt år.
Jag skulle vilja skriva så mycket mer men det finns inte tid för det nu.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Gott nytt år!
mathildaliv.blogg.se

2015-12-31 @ 17:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0