Allt gör mindre ont sen

Jag spritar händerna minst tio gånger varje dag. Händerna är ständigt torra. Min inskolning på hemtjänsten har visst börjat. När jag har energi försöker jag gå promenader i skogen. Ofta får jag skavsår och hostan är något som tyvärr inte blir bättre. Jag lyssnar på Krunegård och plockar lite blomster att torka, pressar dem mellan alla tunga böcker i mitt rum. Böcker som jag ska läsa. När kvällssolen lyser in genom mitt fönster lyssnar jag på Håkan. Skriver ut citat, skriver ned citat, skriver upp allt som jag måste påminna mig om. "Ge ingen tid till ånger". Det är bra. Det finns så mycket jag skulle velat gjort annorlunda. Mycket som är ouppklarat. Mycket som jag inte förstår. Mycket som jag inte orkar lägga ned tid på att utreda. Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Man får leva med det. Det värsta jag vet är människor som ångrar. Det finns ingen tid för det. Livet är så kort. Vi har bara nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0