Sådant som förgyller mina dagar

Vissa kvällar äter jag tacos med klasskamrater och diskuterar illuminati och rymden. Andra kvällar trängs jag ihop i en lägenhet, dricker kaffe fast klockan är sent och pratar tills klockan slår nollnoll nollnoll. Skrattar mycket och blir upprymd av fina sms och brev som dyker upp precis då jag behöver det. Promenerar mycket, ibland för att få tiden att gå, ibland bara för att få huvudet att fungera. Hittar brev i brevlådan, ett med torkade äpplen i, glad att min fina syster tänker på mig ibland. Jag har blivit så otroligt dålig på att somna, vilket resulterar i att jag blivit otroligt dålig på att vakna. Jag känner mig alltid tung i kroppen på morgonen. Ibland lyckas jag kliva upp och göra frukost, favoriten är havregrynsgröt med äpplen och kanel, måste såklart ätas i sängen. Jag börjar få abstinens av att inte spela på svartvita tangenter. Det kliar i fingrarna. En annan abstinens som aldrig försvinner är den efter mina fina vänner i norr (dalarna också). Ägnar mer tid åt att bläddra bland gamla bilder från studenten än att läsa i mikrobiologiboken. Känns som om jag inte får ihop så mycket för tillfället, knappt ett blogginlägg, kanske jag lyckas ta tag i mig själv snart. Häller i mig andra koppen kaffe för idag och försöker fokusera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0