And you wanted nothing but change before the world

En långhelg i Stockholm hos Naomi. Hennes klass hade spelning på Två grabbar & kök där Jimi Hendrix och Monica Zetterlund också uppträtt. Naomi var bäst. Det var för surrealistiskt för att ens förstå. Sen blev det desto mer absurt att Lina, Clara och Jacob också kom dit. En mini-reunion. Efter deras spelning blev det häng på någon sunkig bar vid medborgarplatsen. Jag och Lina sov sedan hos Naomi på hennes luftmadrass. Skitkallt men gos. Morgonen därefter blev det en stor brunch och sedan åkte Lina för hon skulle till Singapore (!). Jag och Naomi tog tunnelbanan till fotografiska och åt buffé på Hermans. Mycket lyckat. På lördagen var det regnregnregn och jag var trött. Naomi repade under dagen och senare på kvällen gick vi på en liten spelning på Nalen Club. Mysigt.
Tillbaka i Jönköping var det tentaplugg som gällde och på torsdagen skrevs tentan. Det gick bra. Fredag vaknar jag 04 med hjärtklappning. Somnar om och går sedan en lång promenad i höstvädret. Jag och Lisa äter alldeles för dyr mat på N.E.O. sen går vi och lyssnar på Loney Dear. Han hade en liten, intim "unofficial"-spelning för cirka 50 pers. Jag har väntat efter denna stund sedan han släppte sitt första album 2004. Rätt sjukt. En av de bättre spelningar jag varit på. Sen går jag hem i regnet för regnet slutar visst aldrig falla i oktober. Jag skojar inte. De få gånger solen tittar fram är det som om livet typ kommer tillbaka. Annars går jag för det mestadels runt i ett grått töcken insvept i stora halsdukar och försöker hålla mig till rutiner och sånt där som gör att jag fungerar. Ibland kommer ångesten och ibland kommer katastroftankarna. Men det går över. Anso åker iväg på onsdag igen i 10 veckor. Det känns så tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0