It's you and it's I

Hur ska jag sammanfatta de senaste månaderna? Är inte säker på att det går. Det är väldigt mycket som har hänt när jag tänker efter. Jag har tagit examen från min utbildning. Arbetar nu äntligen som sjuksköterska. Jag har flyttat ut ur min studentkällare till ett antikt hus och bor på nedre plan med min käraste och två vänner. Det står en flygel i vardagsrummet. Jag har fyllt 22 år. Mina små solros-plantor har blivit meterhöga fullvuxna solrosor. Vi lagar tomatsoppa en varm kväll och åker sen och badar under rosa himmel. Vi spelar vinylskivor och kasettband. Klättrar på byggnadsställningen som står utanför huset. Det finns fem äppelträd och ett päronträd på gården. Vi tar ett nattdopp i en svart sjö omslutna av vattnet och ser stjärnfall och önskar allt vi någonsin drömt om. Det känns som att tiden är oändlig och som att livet upplevs för varje timma, varje minut, varje sekund som går. Jag lever. Även om det inte syns på internet. De senaste månaderna har varit fantastiska. Jag lovar. Jag visste inte att livet kunde vara såhär fint. Sitter i baksätet i en bil. Tänker att det är så här det ska kännas. Det är det här jag har väntat på. Alla mina mörka ungdomsår.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad glad jag blir för din skull Ester! Livet kan verkligen vara så otroligt fint. Våga drömma, tro och hoppas. Kram

2018-08-06 @ 15:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0