Olen viisitoista vuotta

Håller på att försöka lära mig lite finska, eller åtminstånde några ord. Så har runt 30 glosor nu som jag försöker lära mig. Målet är ju att jag ska kunna prata flytande finska, lixom jag vill ju kunna prata med min släkt och så. Vi ser ju hur lång tid det tar att lära sig och hur mycket tid jag har att lägga ner på att träna finska. Hah jag får be mamma snacka finska med mig så jag lär mig av henne ;)
Nej men lite vardagliga saker har jag iallfal hunnit lärt mig, typ som hur gammal jag är, vad jag heter, god dag, hej, hejdå osv.

Men ska till Max nu så fort som möjligt. Ska sen vara på U-sek möte runt fem, vid sju ska jag sen fodra. Så kommer vara borta hela dagen!
Hoppas jag hinner få någon tid till att plugga tills matte provet imorn och äta middag!
BLESS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0