Tragiskt.

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.4376173-skotrar-orsakade-hastolycka
Tycker det är så himla onödigt, att folk inte kan visa hänsyn till ridekipage? Tragiskt nog är det inte ovanligt alls heller. Har varit med om fler gånger då bilar/lastbilar/skotrar bara gasat förbi en utan att ens saktat ner. Ibland har det till och med varit så att de ökat farten när de kört förbi. Som tur har jag kunnat klamrat mig fast med nöd och näppe de gångerna hästen blivit skrämd.
Men lixom man ska väl endå inte behöva vara rädd för att rida ut för att det finns vårdslösa människor?
Tycker ALLA körare vilket fordon det än gäller ska skärpa till sig ordentligt och faktist ta hänsyn till oss ryttare! Det går så snabbt när olyckan väl är framme.
Och visst kan man kräva att hästen ska vara trafiksäker ifall den rids i trafiken, men jag tror inte det finns en enda häst som inte blir skrämd av att ex. en lastbil kör förbi en i 180 på en liten liten väg.
Nej usch, jag blir så arg när folk är så respektlösa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0