Urkult 2014

Vi beger oss till Urkult en dag innan det börjar, allt för att få den bästa campingplatsen och för att Näsåker är mysigaste stället att spendera sin tid på. Vi hinner precis få upp pressenningen innan regnet och åskan bryter lös. Någon timme senare har vi köpt pizza och solen lyser nån timme innan den försvinner bakom träden. 
Torsdag invigdes med vackra Världens band på solscenen. Det bästa bandet på hela festivalen. Kunde inte sluta le, de var så himla vackra och duktiga och fina och glada. Åh.
Eldnatten gick av stapeln 00:00, precis samma klockslag som jag blev 18 år. Mina fina vänner sjöng och jag skämdes lite sådär fjantigt. Efter en väldigt konstig show taggade vi upp för Partiet som var FETA. 
 
Morgonmys och frukost och förväntade tjejer inför vad fredagen hade att erbjuda.
Syster Sol spelade på stora scenen, vi träffade lite nya människor som hängde med oss resten av festivalen. Sallyswag spelade på natten och de var riktigt bra. Har typ glömt bort hur många bra band som spelade egentligen. Fredagen var jättefin iallafall och jag firades med tårta på sängen och mys.
Lördag var sista dagen och vi tog vara på den så gott som det gick med dopp i forsen och dans i regnet och ös till Hoven Droven och skratt och gråt och allt däremellan. Haft så himla fina dagar med världens finaste människor. Längtar redan till Urkult 2015.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0