Vad som händer (och inte händer)

Jaha. Hej. Min tillvaro är okej. Brukar oftast nöja mig med det. Jag jobbar ganska mycket. Hinner pusta ut på stranden ibland med en bok. Förra veckan blev det en omgång minigolf i Stadsparken där jag förlorade stort men det var mysigt. Min fina vän Olivia kom tillbaka till Jönköping förra veckan och vi sågs i måndags. Vi åt libanesiskt och pratade ikapp. Inser att hon är så klok och förstående och energigivande. Spenderade min tisdag i folkköket med en salig blandning människor och jag trivs rätt bra där bland stora grytor, hätska diskussioner, cigarettpauser varvat med kaffekoppar. Jag försöker ta hand om min fysiska kropp också. Vissa dagar går det bra andra sämre. Om en vecka åker jag upp mot Örnsköldsvik. Min fina farmor skall begravas. Det är med blandade känslor. Jag börjar även få ångest över att sommaren lider mot sitt slut även om vi bara är i mitten av juli. Dumheter. Jag känner ofta en sorg över att tiden går så snabbt, jag vill fånga varje ögonblick men det är omöjligt. Sånt gör mig lite ledsen. Det känns som att jag missar massa saker hela tiden. Nu ska jag sova och jag vet inte varför jag skriver blogginlägget på detta sätt men jag är för trött för att orka bry mig. Kanske vill jag bara skriva ner allt som jag annars så lätt glömmer, som att livet faktiskt är helt okej och jag mår ganska bra och det är sommar och det finns mycket att känna glädje över. Sånt där jag kan bli påmind om när det är lite mörkare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0